Sidor

lördag 6 juni 2020

Cykelmåndag

Jag ligger efter med bloggningen denna vecka, så jag tänker att jag tar dag för dag hur det har sett ut.

I måndags fastade jag som vanligt, men när jag kom hem var det 25 grader varmt och därmed inget bra löparväder för mig och mina vovvar. Däremot bra cykelväder!

Så jag åt först innan jag satte mig på cykeln och gav mig iväg. Det var verkligen ett skönt sätt att träna när det var så varmt. Fartvinden fläktade så att det i alla fall blev lite svalare och det behövdes.

Benen kändes starka och fina trots bristen på cykelträning de senaste åren, kan det vara ridningen som hjälper till här?

Grusvägarna är fina nu, de har satt sig och blivit saltade så de är nästan som asfalt i hjulspåren, perfekt cykelunderlag! Det gick rätt snabbt att cykla och några km gick i 30km-tempo.

Någonstans under denna runda bestämde jag mig för att nu jäklar ska jag göra slag i sak och cykla till och från jobbet en dag denna vecka!

Dagens runda



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar