Sidor

tisdag 16 juni 2020

Kvällsritt

När jag hade sprungit gjorde jag lite käk och åt innan jag stegade ut i stallet och hämtade hästarna. Även idag stod de "hemma", duktiga killar!

Det var Bosses tur idag och nu börjar jag märka på båda två att värmen tar lite på dem. De är väldigt trötta när de får komma in.

Det blev en kortare uteritt för honom idag i samtliga gångarter. Skönt för honom att få lite lugnare pass också ibland. Han var framåt, men inte riktigt på hugget när vi skulle galoppera. Men han var ändå helt ok. Det var inte tal om att stanna någonstans i alla fall!

Det var lite molnigt, så det var absolut inte lika varmt som när jag var ute och sprang, vilket var rätt skönt ändå, även om jag gillar värme.

Nu ska jag gå och lägga mig för imorgon ringer klockan 04:45 och då ska jag sätta mig på cykeln mot jobbet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar