Sidor

tisdag 22 maj 2018

Vatten i växthuset!

Idag kom ett samtal som jag har väntat på! Min fantastiske rörmokare ringde och talade om att han var på väg till mig. Åh, som jag har längtat efter detta! Han skulle nämligen fixa en vattenutkastare och koppla ihop vattenförsörjningen till växthuset.

Nu när det inte har regnat sedan 1:a maj så blir det vattning varje kväll för att blommor och grönsaker ska överleva, så det var väldigt välkommet att få ordning på detta!

Det blev lite speciallösning eftersom vi delade på det vid vattenutkastaren och den ena förgreningen går till växthuset och den andra blir en vanlig koppling för trädgårdsslangen. Jag blev så nöjd för detta och det känns otroligt lyxigt att ha det såhär smidigt med vattenförsörjningen ute nu!

Vattenutkastaren med tillbehör

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar