Sidor

tisdag 1 maj 2018

Löprunda

Det har varit ganska eländigt väder idag. Skurar med ojämna mellanrum och inslag av sekunder av sol. Det har gått lite dåligt med träningen den senaste tiden, jag har varit sugen på rullskidor, men det har blåst storm i princip varje dag, så det har inte varit aktuellt.

Jag har tänkt springa på morgnarna nu när jag har varit ledig, men blivit för hungrig efter stallet, så det har inte heller blivit av. Men idag kände jag att jag MÅSTE springa. För att jag var sugen på det. För att jag vet att jag mår bra av det. Och för att jag blir en bättre ryttare av det!

Så jag tog med mig Selma och Nelly på en löptur i skogen. Perfekt med två draghundar när det är kuperat. I alla fall i uppförsbackarna, inte lika kul i nedförsbackarna.

Precis när jag kom ut genom dörren började det att regna igen. En rejäl skur som gick över rätt snabbt. När vi hade arbetat oss upp på den högsta höjden för rundan hade kläderna hunnit torka igen och vi fick se solen i några sekunder.

Efter höjden gick det nedförs en hel del och jag fick bromsa de pigga vovvarna, men det gick överlag väldigt bra. Nelly hänger med bra trots att hon inte är så mycket tränad och Selma har sin grundkondition kvar trots utebliven träning.

Jag själv kände mig riktigt lätt och bra i kroppen. Tack vare draghjälpen jag fick var det väldigt lättsprunget och det kändes riktigt bra. Så härligt att springa. Och jag kan inte förstå varför jag inte har gjort det på ett tag???

6 km fick vi ihop och det var en bra runda!

Draghundarna
Dagens runda
Nu hoppas jag på mildare vindar så att jag kan ut och rulla lite skidor!

Innan jag sprang slängde jag ihop en fläskgryta med lök och kantareller som fick stå och puttra några timmar. När jag sprungit klart och tagit in hästarna tog jag en dusch och sedan åt jag denna underbara gryta. Så gott! Jag hade kunnat äta den varje dag resten av livet! Mums! Ibland lyckas jag få till smakerna sådär perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar