Sidor

måndag 14 maj 2018

Kvällsrull

Det var nästan helt vindstilla när vi var ute och red och jag insåg att det var rullskidvädet. Så trots att det blev lite sent gav jag mig iväg på en kvällsrunda med rullskidorna.

Det var verkligen helt magiskt att köra ikväll! Varje stavtag tog mig framåt med fin fart och efter en stund insåg jag att jag kunde sikta mot att köra milen under 40 minuter. Så jag körde på rätt bra. Stakade upp för första backen, något som jag helt plötsligt kan denna säsong, jag kommer inte ihåg att jag stakat upp där tidigare...? Sedan fegade jag inte lika mycket i kommande nedförsbacke med skymd kurva. Eftersom det var vindstilla hörde jag att det inte kom någon bil eller annat som skulle möta mig.

Jag körde på bra hela raksträckan förbi Runeberg och sedan fortsatte jag ända till Grimeton Lantmän där jag vände och började köra tillbaka. Det var lite motigare hemåt och jag började bli lite trött, men jag kämpade på och lyckades landa milen på 39:53. Så jäkla nöjd! Så lite träning och ändå så snabb! Kul!

Sedan rullade jag vidare lite långsammare och mot slutet var jag rätt trött. Jag kände mest av korsryggen idag. Det blev ytterligare ökning av både tid och sträcka, drygt 13 km på 55 minuter.

Det var kul och jag kände mig stark! Så härligt återigen! Hoppas på fortsatt bra väder och massor av träningspass denna säsong!

Instagrambild
Här kommer rundan, direkt från Garmin connect!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar