Sidor

söndag 6 maj 2018

Cykeltur

Efter ridturen bytte jag snabbt om till cykelkläder. Äntligen var det väder för en tur igen. Det har ju inte blivit mycket cykling det senaste året pga uselt väder, men åh, vad jag har saknat det! Det är ju en fantastisk motionsform!

Det verkar som om ryttarbenen kommer väl till pass på cykeln för benen kändes oförskämt starka trots bristen på cykelträning. Jag tycker att jag körde på rätt bra ändå. Jag körde ju en del på grus och då går det inte snabbt, men när jag kom ut på asfalten snittade jag 26,5 km/h i sju kilometer som var ren asfalt från Slänevägen till Rolfstorps station. Inte illa!

Det var otroligt skönt att cykla. Att kunna höja pulsen och ta i lite i backarna. 27,5 km cyklade jag och jag var ute i en timme och en kvart.

Nu hoppas jag på mer sådant här resten av sommaren fram till oktober!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar