Sidor

söndag 13 maj 2018

Pigg skogsrunda

Jag ligger lite efter med uppdateringarna här nu, men nu kommer lite info om vad jag har hittat på igår eftermiddag och idag.

Selma och jag låg och solade och åt melon i solen igår. Så mysigt, tyckte hon! Hon älskar ju vattenmelon!

Mums!
Jag solade till strax innan fyra då jag slängde på mig ridkläderna och gav mig ut med Bosse en kort liten skogstur. Trots värmen (runt 25 grader) var han otroligt pigg och traskade på fint när vi gav oss upp i vår skog. Vi skrämde upp två rådjur som sprang framför oss och sedan in i mossen. Vi vände upp på vår galoppväg och travade och galopperade lite. Det gick bra. Tyvärr är det en dead end längst upp, så vi vände tillbaka. Då lät jag honom först pusta lite och sedan fick han trava nedförs. Bra för balansen!

Vi travade sedan upp i Skattagårdsskogen. Där var det tydligen lite läskigt och han gick och tittade och frustade lite grann, men vi tog oss igenom på ett bra sätt ändå. Det blev en kort men intensiv runda och jag var nöjd med honom!

På väg hem
På kvällen kom Magnus syrra och man och vi grillade och käkade gott. Så spanade vi in Eurovision lite grann. Men vi gav upp mitt i röstningen som aldrig tog slut. Jag har inte sett det på många år och har inte sett något av de svenska bidragen. Jag tycker det är rätt ointressant.

Men det var i alla fall trevligt att umgås lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar