Sidor

fredag 11 maj 2018

Varm uteritt

Jag har ju glömt att skriva om gårdagens uteritt! Och vad jag gjorde efter morgonens debacle. Jag låg i solen hela dagen och njöt av värmen. Så underbart! Jag älskar sol! Och jag älskar solbränna. Så skönt!

Jag väntade på att värmen skulle bedarra, men det gjorde den inte. Och när jag och Bosse kom ut på tur vid 18-tiden var det fortfarande 24 grader varmt. Men han var ändå pigg och framåt, så det bekom honom inte så mycket. Vi tog en tur i Obbhultskogen. Han var lite tittig igår av någon anledning och sprang och skyggade för diverse saker på marken. Lite störigt. Men han var ändå jätteduktig, tycker jag.

När vi kommer upp på höjden är han alltid lite hastig och vill halvspringa, jag vet inte varför. Om han känner några läskiga dofter där eller så. Men det gick ändå bra. Han är kontrollerbar liksom.

Vi tog vägen om Linnarp hem också. Det är så förbaskat mycket trafik på Obbhultvägen, så jag försöker undvika den så gott det går.

Jag tycker han var duktig och fin igår. Bra att han orkade trava och galoppera trots värmen. Det verkar inte som om han blir särskilt påverkad av den, vilket är bra!

När vi kom tillbaka blev det dusch som nedkylning. Det behövde han verkligen! Han var så svettig!

Härligt med värme!
Jag testade förresten mina ridtights för första gången igår. Jag tänkte att de skulle vara lite svalare att ha på sig än vanliga ridbyxor. Jag tyckte att de kändes luftigare när jag travade och galopperade, men samtidigt fick jag mer svett-i-röven-känsla än i de vanliga ridbrallorna, så jag var inte jätteimponerad. Däremot är jag väldigt glad över att det går framåt på klädfronten i ridsporten med mer och mer funktionskläder, vilket är något jag har saknat otroligt mycket! Varför ska man sitta och svettas i bomullskläder för att man sitter på en hästrygg när jag aldrig skulle springa eller träna något annat i sådana kläder? Nä, jag hoppas på mer utveckling också så att det inte bara bli bra kläder utan också prisvärda!

Mina ridtights
På vägen hem från vår runda lade jag märke till att ekskogen nu har slagit ut. Min fina ekskog! Så jag var tvungen att ta en bild på min fina skog också!

Ekskogen framför oss!
Idag blir det ridning i paddocken. Fokus på galopp igen, men också på att försöka få honom mer lösgjord. Jag tänkte filma idag med min Pixio och kanske blir det lite vlogg också. Vi får se, det känns lite läskigt:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar