Sidor

lördag 12 maj 2018

Morgonrull gör mig full...

...av energi! Jag älskar verkligen att träna på morgonen före frukost. Det ger mig så otroligt mycket energi! Och idag var en sådan där morgon när det var helt vindstilla ute och det enda jag kunde tänka på när jag fixade stallet var att jag MÅSTE åka lite rullskidor!

Sagt och gjort. Jag tog bilen och ställde den på Linnarpsvägen (inte på vägen, utan i en mötesficka) och sedan knäppte jag på mina rullskidor.

Det är fjärde rullskidpasset för i år och först tänkte jag köra ungefär samma sträcka som senast, vilket var för en vecka sedan. Men när jag rullade iväg tyckte jag att kroppen kändes pigg och stark, så jag körde faktiskt en lite längre runda med både upp- och nedförsbackar.

Det är lite märkligt att kroppen känns så stark redan nu. Jag stakade upp för en backe som jag brukar behöva diagonala uppför och jag stakade rätt långt upp för en annan riktigt rejäl backe innan jag behövde diagonala där. Jag har förväntat mig att det ska ta lång tid att bygga upp skidkroppen igen och är därför väldigt förvånad över att det har gått så snabbt och med så förhållandevis lite träning. Kanske är det ridningen som håller igång min överkropp?

Det var i alla fall riktigt härligt att rulla idag och när jag kom hem kände jag hur energin började bubbla i kroppen. Glädjen, lusten över livet kom tillbaka.

Jag och mina rullisar
Jag var ute i nästan 50 minuter och fick ihop nästan 11 km. Milen körde jag på drygt 43 minuter, vilket jag är jättenöjd med! Medelhastigheten var rätt hög, trots att jag inte körde på så hårt. Jag kör mest som jag känner funkar bra över tid. Men snart behöver jag nog lägga in lite fart också. Då kan det ju bli riktigt kul!

Dagens siffror
När jag kom tillbaka hem var det dags för den bästa frukost som finns; bacon och skramlade ägg. Idag toppade med gräslök (som vi har i mängder, så gott!). Till det en stor kopp mumsigt te. Allt intogs på altanen, vilket var årets första! Jag älskar verkligen de här soliga dagarna och jag vill ta tillvara på varje sekund av det! Så nu ligger jag ute och solar. Hoppas på massor av sådant denna sommar!

Dagens frukost!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar