Sidor

söndag 20 maj 2018

Rullskidmorgon!

Vädret är verkligen på topp nu och jag älskar det! Strålande sol och runt 20-25 plusgrader varje dag.  Helt underbart!

Och morgnarna är ju helt fantastiska! Efter en vecka då jag har känt mig väldigt trött, haft svårt att komma till ro och somna i tid och med tidiga morgnar har jag nu fått vilat upp mig igen. Jag har kommit i säng i god tid och vaknat kl 6 både igår och idag.

Igår släppte jag hästarna i nedre delen av sommarhagen, så direkt på morgonen släppte jag tillbaka dem till vinterhagen för att de inte ska bli förstörda av allt gräs. Man får vänja dem gradvis! Det gick bra. Lukas kom galopperande till mig och sedan ledde jag honom in i vinterhagen och de andra hängde på.

Därefter tog jag bilen och ställde den på banvallen, knäppte på mig rullskidorna och åkte ner för backen. Det var helt underbart! Solen sken, fåglarna kvittrade, vinden var snäll. Rapsfälten börjar blomma och doftade fuktig raps efter daggen. Helt fantastiskt!

Jag körde förbi Källäng och upp för backen mot Gärdet och sedan tog jag Tvååkervägen hem. Jag kände mig lite seg i korsryggen så jag tog det lite lugnt, men det gick bra. Stakandet funkar väldigt bra och jag orkar mer och mer. Det är så kul! Här kommer rundan!

Dagens runda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar