Sidor

söndag 27 maj 2018

Bosse uteritt

Efter löpturen och en god frukost gav jag mig ut för att rida Bosse. Det började faktiskt regna precis när jag skulle ta in honom. Det har inte hänt sedan 1 maj! Så det var rätt efterlängtat ändå, även om det innebar lite blöta ridbyxor och tröja.

Det fick bli en uteritt idag. Det är något med söndagar. De lockar till långa löprundor och ridrundor av någon underlig anledning...

Vi tog oss upp till Obbhults gård och sedan in i skogen mot Axelid. Han var lite spooky idag också, men det räckte att jag höll om honom med benen för att övertala honom framåt.Vi galopperade lite i den långa uppförsbacken och han blev faktiskt lite mer andfådd än vanligt.

Han var sedan lite lugnare i resten av skogen än han var sist, även om han hade lite smågrejer för sig. Men det gick ändå bra.

Jag hade nästan förväntat mig att möta en massa folk ute i skogen, nu när det var mors dag och allt, men de enda jag såg var några löpare på behörigt avstånd. Jag antar att lite regn lugnade ner det hela, folk är väl rädda för att bli blöta:).

Det blev i alla fall en väldigt trevlig runda och det var riktigt kul att få komma ut med honom. Han lyckades hålla sig på benen, även om det var nära några gånger att han snubblade över sig själv igen. Det var när han skulle skygga för saker och hoppa åt sidan som han blev lite ostadigt. Det kanske får bli lite bomarbete framöver för att göra honom lite mer säker på hoven.

Han hade dock inga problem upp för stigen upp mot Flähult där det är väldigt mycket rötter och stenar och där han verkligen behöver ha koll på tassarna.

Jag hoppas att han blir lite mindre spooky framöver och mer medveten om sin kropp så att vi slipper riskera fler omkullridningar!

Välskyltat i skogen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar