Sidor

söndag 13 maj 2018

Varm löprunda

Jag hade tänkt att jag skulle cykla en runda efter ridningen, men eftersom det drog ut på tiden och jag kände mig rätt sliten i kroppen (jag fick ju kämpa rätt hårt med honom) valde jag att springa en runda istället.

Jag gillar inte att springa när det är såhär varmt, eftersom jag blir så otroligt påverkad av värmen och det blir så himla jobbigt. Men jag tänkte att jag springer så långt jag orkar och blir det outhärdligt så får jag väl gå då. Inte värre än så!

Selma fick följa med och hon har ju också rätt ont av värmen och den runda jag sprang erbjuder inga vattenhål som hon kan svalka sig i. Men både hon och jag skötte oss rätt bra ändå och det gick oväntat bra att springa.

Det var inget fantastiskt tempo, men med tanke på hur lite jag har sprungit det senaste är jag supernöjd med att kunna springa så mycket som jag ändå gjorde. Jag gick egentligen bara i ett par uppförsbackar som jag ändå brukar gå i.

Jag känner mig lite förvånad över att det ändå går så bra att träna nu när jag inte alls tränar så mycket som jag har gjort tidigare. Det är ju bara positivt, så jag hoppas att det håller i sig!

Dagens runda!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar