Sidor

onsdag 9 maj 2018

Sommarvärme

Vilka underbara dagar vi har nu! Det blir bara varmare och varmare! Igår 27, idag 28 grader varmt och strålande sol. Synd bara att man tillbringat dessa dagar mestadels inomhus på jobbet. Men nu är det återigen ledig långhelg, så jäkla skönt!

Vi fakturerade idag istället för imorgon, så det blev rätt sent innan jag kom iväg med Bosse, som har stått still sedan i söndags. Det var ju meningen att han skulle ridas igår, men pga strömavbrottet blev det alldeles för sent när jag hade fått i mig mat osv.

Han var ju lite slö i söndags, så jag har varit lite orolig för att han ska tappa sin fina framåtbjudning. Han var väldigt lugn och snäll när jag gjorde i ordning honom. Klockan hann bli 20:50 innan vi kom iväg. Men det var faktiskt perfekt att komma iväg då. Solen var på väg ned. Värmen hade avtagit och vinden hade stillat sig. Så underbar kväll!


Solnedgång
Han var väldigt framåt idag, glädjande nog och traskade på i riktigt rask takt i början. Han fick trava lite på asfalten på Linnarpsvägen, han var lite motig till en början, men sedan var han fin. Vi travade vidare in på grusvägen mot Bonnasgård och sedan ut på gräsvägarna där han fick skritta till en början, sedan blev det trav och därefter galopp.

Jäklar vad han galopperade! Jag höll inte i honom så mycket, utan höll bara mjuk kontakt i tyglarna så han sprang på rätt bra. Tårarna sprutade av fartvinden:). Men så härligt det var!

När gräsvägen tog slut och vi kom ut på asfalten igen skrittade vi resten av vägen hem. Han kändes riktigt bra, tycker jag. Energisk utan att bli springig, helt perfekt!

Något som var mindre perfekt var att jag upptäckte att Pelle på något märkligt vis har lyckats trampa av höger baksko i boxen. Den hade lossat på utsidan (!) av hoven och sedan gått tillbaka och sidokappan hade gått in i hovväggen. Jag fattar inte hur det är möjligt??? Hur fasen lyckas han få av skon på utsidan av bakhoven????

Jag fick i alla fall ta av den. Han klarar ju sig utan sko nu när han står inne, men det känns ju så jäkla onödigt. Det var verkligen inte lätt att få loss skon på insidan, den satt ju som berget.

Avtagen baksko
Något som också var konstigt idag var att stallet var helt fullt med knott. Det har aldrig någonsin varit knott i stallet, de brukar hålla sig ute. Men fy vad det stack och kröp överallt, jäkla odjur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar