Sidor

tisdag 22 maj 2018

Cykeltur

Efter Pelle-promenaden testade jag vattning enligt det nya systemet och sedan tog jag fram cykeln för att ta en liten tur. Det var ju fantastiskt härligt väder även idag. Lite blåst, men varmt och gott.

Trots att jag inte har cyklat ordentligt på väldigt länge så känns benen otroligt starka. Jag fattar inte hur det är möjligt. Samma som med rullskidåkningen. Som om jag inte har varit borta från träningen alls. Det är väldigt kul!

Jag körde mot Tvååker och i Spannarp svängde jag mot Dagsås. Vid Öströö nådde jag den härliga bokskogen. Det har jag verkligen saknat! Det är så vackert!

Cyklingen gick väldigt bra och jag kände mig stark hela vägen! Det blev totalt nästan 33 km och jag var ute i nästan 1½ timme.

Det blev lite kallt på slutet, men det största problemet var att det haglade insekter så jag var tvungen att hålla munnen stängd. Jäklar vad många det var!

Totalt sett en skön runda och jag hoppas på mer cykling denna sommar!

Redo för cykeln

Ute i bokskogarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar