Sidor

söndag 27 maj 2018

Morgonrunda

Idag kände jag mig lite piggare när jag vaknade än igår, då jag var lite seg hela dagen egentligen. Så jag gick upp och tog på mig träningskläder. Tänkte köra rullskidor. Men när jag kom ut så blåste det en hel del och det var rätt svalt, så jag tänkte att det var bättre att ta med min lyckliga hund på en löprunda. Något som vi inte har gjort sedan den 13:e maj pga värmen.

Selma uppskattade såklart löprundan. Hon fick bada och dricka i en bäck och springa i skogen (kopplad såklart, eftersom det är hundförbud 1 mars till 20:e augusti). Livet blir inte bättre när man är en wachtelhund och det är off jaktsäsong.

Vi sprang upp till Flähult och tillbaka ned till banvallen och sedan tog vi den nästan hela vägen hem.

Det konstiga är att löpningen kändes väldigt bra trots att jag inte har tränat nämnvärt det senaste. Precis som med rullskidorna alltså. Jag fattar inte hur det går till? Det kändes lätt att springa och det flöt på väldigt bra hela vägen. Så det var bara till att passa på att njuta!

Vätskepaus nr 2
Det börjar bli ont om vattenhål nu när det är så torrt ute, men det blev i alla fall en andra vätskepaus för Selma och sedan betade hon lite gräs:).

Gott med gräs!
Nästan 9 km fick vi ihop och var ute strax under en timme. En skön start på dagen!

Dagens runda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar