Sidor

onsdag 2 maj 2018

Rullskidor!

idag skiner solen och vinden är ganska beskedlig, så suget efter rullskidorna tog överhanden och jag gav mig iväg med dem.

Jag hade lite sidovind från början, men det kändes så bra att åka idag. Jag fick bra fart framåt trots vinden och jag kände mig mycket mer uthållig än förra gången. När jag kom ut på Tvååkervägen fick jag rak motvind, men det gick ändå rätt bra och kändes inte särskilt jobbigt.

Jag körde drygt en kilometer längre än senast och var ute nästan en halvtimme. Jag har lite lätt träningsvärk i magen från något, vet inte om det är ridning eller löpning, men det kändes var jag hade mina muskler så att säga. Och jag upptäckte att det är perfekt att åka rullskidor då, för då är det lätt att känna att jag använder rätt muskler. Tekniken satt rätt bra, tyckte jag. Nu hoppas jag på fler sådana här fina kvällar så att jag kan komma igång ordentligt med rullskidåkandet och bygga upp min överkroppsstyrka igen.

Varför då, kanske någon undrar? Jo, det finns x anledningar:

  1. Jag blir en bättre ryttare med starkare överkropp
  2. Jag får mindre besvär i rygg, nacke och axlar
  3. Det är så grymt kul att kunna åka några mil sådär en söndagskväll
Fler anledningar behövs inte, tycker jag! Det är ju så mycket roligare med rullskidåkning än att stå i ett gym eller dra i de där TRX-banden!

Lååång skugga!

Mina fina rullisar!

Info om dagens runda
Efter rullskidåkningen tog jag med mig Helga på en promenad. Det var rätt skönt att komma ut och gå lite efter rullandet. Jag känner att jag börjar bli rätt stel i benen efter gårdagens löpning, så det var nog smart att röra på dem lite också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar