Sidor

söndag 6 maj 2018

Söndagsmorgon

Ännu en solig och fin morgon att vakna upp till! Jag var rejält trött igår och somnade strax efter kl tio. I morse vaknade jag redan vid 6-tiden. Pigg och utvilad! Så jag gick upp. Skulle sätta i kontaktlinserna, men etuiet var tomt och jag insåg att jag hade glömt att plocka ur dem igår. Tur att jag har dygnetruntlinser! Men jag brukar ändå plocka ur dem på kvällarna för att ge ögonen en chans att vila.

Jag började som vanligt i stallet. Fodrade hästarna, bar ut två säckar hö till Bosse och Cadan i hagen. Gav Pelle Metacam. Nummer fyra i ordningen. Bara två kvar nu! Idag bråkade han mindre än igår och gav sig rätt lätt, så det gick lite smidigare. Han verkar acceptera situationen allt mer nu och när jag hade mockat hans box fick han hö och då gnäggade han bara en gång när jag släppte ut Bosse och Cadan.


4:e metacamransonen
Även idag har jag en todo-lista. Här kommer den:
  • så lite till i växthuset
  • bära ut utemöblerna
  • sola (om det är tillräckligt varmt)
  • börja bygga några fler odlingslådor (nu när jag vet hur många jag behöver)
  • rida ut Bosse
  • cykla
Så jag ska nog få även denna söndag att gå!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar