Sidor

tisdag 22 maj 2018

Skogsterapi med Pelle

Idag fick Pelle komma ut på promenad. Jag håller ju på att sätta igång honom igen nu efter hältan. Jag tar det lugnt och jag är väl inte jättesugen på att sätta mig på ryggen på honom eftersom han är otroligt pigg just nu. Jag trodde ju att han skulle bli sommartrött nu när han går ute dygnet runt, men det har han inte blivit än...

Det är lite svårt att hitta korta rundor häromkring och det finns egentligen inte så många alternativ. Men ett alternativ är att gå genom min skog, vilket Pelle tycker är jättejobbigt eftersom där bor en massa häst-ätande troll enligt honom...

Så det fick bli lite skogsterapi för honom idag. Han var spänd som en fiolsträng och ryckte till för minsta lilla prassel.

Skogshästen...
När vi kom upp på höjden lät jag honom beta lite. Hästar kan inte stressa om de har huvudet nedanför manken sägs det, men det var inget hinder för Pelle. Han kunde stressa hur mycket som helst trots att han fick beta lite...

Så det blev en spänd tur genom hela skogen och han slappnade inte av förrän vi kom ut på asfaltsvägen igen. Tok-Pelle! Det är svårt att tro att han är 22 år just nu...

Avstressning...?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar