Sidor

söndag 20 maj 2018

Pelle-promenad

Efter att ha spenderat större delen av dagen i solsängen tog jag ut Pelle på en liten promenad. Det är ju hög tid att sätta igång honom nu igen.

Jag tog in både Bosse och Pelle eftersom jag skulle rida Bosse också en runda. Det är ju så praktiskt att ha fyra hästar så att två kan gå kvar i hagen när jag grejar med mina!

Jag borstade honom och han hade mycket "kli" på bringan. Jag vet inte vad, men något odjur har bitit honom på några ställen där och han var helt galen när jag kliade honom där, han tyckte det var så skönt!

Jag slängde på honom tränset och så gick vi en kort runda runt Kulla gården. Han gick och gnäggade och på vägen hem fick han upp tempot så högt att jag knappt hann med honom! Han trotr nog att han har blivit tio år yngre! Jag hade ju förväntat mig att han skulle vara sommartrött nu när han går ute dygnet runt, men det lär nog dröja lite till...

Han skötte sig fint i alla fall och det är härligt att kunna sätta igång honom igen! Jag ser så fram emot att kunna börja rida honom igen!

Fina Pelle!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar