Sidor

lördag 5 maj 2018

Bosse paddock

När jag var klar med odlandet var det dags för Bosse att komma ut. Han har gått ute i hagen sedan i morse och Lukas har stått inne. Så jag skiftade de två så att Lukas fick komma ut några timmar också.

Jag var lite oinspirerad till vad jag skulle hitta på med Bosse idag, men det fick bli lite träning i paddocken. Det blev samma övningar som sist. Trav, skritt, galopp och hoppning över de små hindrena.

Han var rätt seg idag, antagligen är han lite trött pga värmen, så jag fick väcka honom några gånger. Han kom igång lite mer när han fick hoppa och galoppera, men var ändå märkbart matt. Så jag plågade inte honom så jättelänge.

Men när han kom igång var han faktiskt jättefin! I galoppen lugnade han ner sig och jag kunde äntligen släppa efter lite på tyglarna och han höll ändå balansen och takten jättefint. Jag kan inte minnas att han någonsin har varit såhär fin i galoppen! Så kul! Vi gör framsteg varje gång nu känns det som!

När vi var klara fick han skritta ut lite för att skritta av sig.

En sak som jag inte tänkte på när jag släppte ut Lukas i hagen var ju att Pelle skulle bli helt ensam i stallet medans Bosse och jag var ute. Det kom jag på när vi gick iväg och han gnäggade hjärtskärande. Stackars Pelle! Men så kom jag på att innan vi hade någon hyresgäst i stallet så var ju både Pelle och Bosse ensamma medan jag red någon av dem, så det är klart att det går bra. Det har ju gått bra tidigare!

Jag tycker faktiskt att Pelle har varit väldigt lugn idag jämfört med de andra dagarna. Han är inte nöjd, men verkar acceptera läget. Nu har vi gjort hälften av Metacambehandlingen och det är 11 dagar kvar på box.

Fina Bosse i paddocken!

Selfie på avskrittningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar