Sidor

torsdag 31 januari 2013

Saker man inte kan planera för!

Min käre sambo fyller år snart och jag har under några månader funderat på vad jag ska hitta på för att fira hans födelsedag. Jag tycker det är roligare att hitta på grejer än att köpa någon meningslös grej till en person som redan har allt (och själv kan köpa det han vill ha). Dessutom älskar jag att planera överraskningar och vara sådär hemlighetsfull, hihi.

Så jag hade bokat övernattning och planerat in lite aktiviteter som jag vet att han hade tyckt vore jättekul. En av aktiviteterna är väderberoende, så det har ju varit lite av ett lotteri och något som man inte kan påverka. Men utsikterna för helgen såg perfekta ut.

Då händer det som är omöjligt att planera för. Älsklingen åker på en rejäl förkylning/influensa och ligger hemma med hög feber och mår skit. Så himla typiskt! Jag ringde och försökte boka om övernattningen till vecka 7, men då var det fullbokat och det pris som jag hade bokat gäller bara till och med nästa helg och då ska vi ju ha kalas så då går det inte att åka någonstans.

Som tur är tog jag avbeställningsskydd och så får min stackars Älskling ta sig till vårdcentralen och bevisa att han är sjuk (för det går inte att göra via telefon, nej en febrig människa ska ge sig ut och köra till en vårdcentral och riskera att smitta ner andra människor med sin sjukdom) så att vi kan få ett intyg på det och jag kan få pengarna tillbaka. Så där gick mina fina, roliga planer i stöpet!

Bara till att planera om! Dessutom har jag egentligen ännu en överraskning att planera, då den som jag skulle planerat förra året gick i stöpet pga det pissiga vädret som var i somras. Blir mycket planerande, men jag ska säkert kunna hitta på något kul som vi kan göra tillsammans....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar