Sidor

söndag 6 januari 2013

Ridit "den gamle"

Ja Pelle börjar verkligen bli gammal nu... 17 år blir han i år! Fast det är ju inget som direkt märks på honom. Visst är han lite stel, men det kan ju lika gärna bero på att han rids för sällan som att han är gammal. Han har säkert många härliga år framför sig!

Jag började med att försöka tunna ut hans enormt tjocka man som jag aldrig får någon riktigt ordning på. Trots att det såg ut som om jag hade ryckt bort mer än hälften av hans man är den ändå lika tjock. Jag ger upp!

Vi red ut en liten runda, vilket gick bra. Han töntade sig lite grann vid ett ställe som vi inte ridit förbi sådär jättemånga gånger, men det gick bra, han gick framåt hela vägen. Sedan travade vi över en bäck som har ganska högt vattenflöde just nu och då skulle det hoppas och bockas innan han galopperade iväg i normal galopp. Riktigt pigg var han och ville inte sluta springa. Han t.o.m. taktade en bit, vilket han aldrig brukar göra! Så det är iaf inget fel på piggheten!

Sista vägen hem gick också bra, om än lite trögt då vi fick stanna flera gånger då det kom en massa bilar. Det är sällan jag möter några bilar på den lilla vägen, men idag var det nog ca 20 stycken! Överlag gick allt bra och vi kom hem hela och rena! Duktig Pelle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar