Sidor

onsdag 2 januari 2013

Skogsarbete!

I morse ringde klockan 7:00 för att jag skulle slippa sova bort den här dagen också. På schemat stod skogsarbete efter hästarna fixats och jag ätit frukost.

Jag håller på att gallra på ett ställe i skogen nu och det går ganska bra, faktiskt. Idag tog jag en utav de små sågarna och det gjorde saken betydligt lättare än häromdan då jag körde med den tunga sågen. Det roliga med att gallra är att man direkt ser vilken skillnad det gör. Det blir mycket ljusare och de träd som står kvar får mer ljus och mer växtkraft.

När jag var klar för dagen kom faktiskt solen fram, men nu är det molnigt igen. Allt är OK så länge det inte regnar, tycker jag!

Eftersom det är rätt tungt att gå och såga i skogen så kör jag bara förmiddagar, mer orkar jag inte just nu. Dessutom vill jag ju göra annat som att motionera hästarna och mig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar