Sidor

lördag 12 januari 2013

Årets första anmälan!

Efter föregående års många skador och inställda lopp har jag i år ändrat taktik när det gäller anmälningar till lopp. Jag gör inte som jag brukar, anmäler mig så fort anmälan öppnar, nej nu tänker jag vänta ända in i det sista för att slippa betala onödiga anmälningsavgifter till lopp jag inte kan springa.

Det var taktiken alltså. Men så blir man ju så himla sugen. Vill ju stå med på startlistan. Så jag resonerade med mig själv fram och tillbaka och nu är jag anmäld! Till Göteborgsvarvets seedningslopp i Helsingborg den 17:e mars.



Jag vill springa ett seedningslopp för att slippa starta så sent på Göteborgsvarvet. Förmodligen hamnar jag i startgrupp 18 (eller senare) som det är nu och den startar preliminärt kl 15:33. Om jag springer ett seedningslopp som är 1 mil, vilket jag vet att jag som sämst springer på runt timmen hoppar jag upp till startgrupp 16 och skulle jag klara 55 minuter så tar jag mig upp till startgrupp 14, vilket betyder att starten istället kan gå kl 15:05. Och det är ju bättre.

Seedningsloppen ligger även bra till i tiden, då de ligger i mars, det blir ett bra mått på hur vinterträningen har gått. Jag hade först tänkt att springa i Göteborg, men insåg att det är ju så oändligt mycket enklare att ta sig till Helsingborg och det kan ju vara kul att åka någon annanstans emellanåt.

Så nu gäller det "bara" att hålla sig skadefri så att jag kan delta och springa på ett bra sätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar