Sidor

onsdag 23 januari 2013

Selma, månskenet och Icebugs!

Dagens ridtur var en riktig energikick och när jag kom in från den var jag väldigt sugen på att springa en runda, trots att jag visste hur kallt det var. Men jag klädde på mig långkalsonger, vinterfodrade löpartights och fodrade löparbyxor. På överkroppen hade jag linne, långärmad lager 2-tröja och fodrad jacka. Mössa och vantar också förstås. Icebugsen satt perfekt på fötterna i den hala snön.

Det var kallt, men riktigt skönt att komma ut igen. Det kändes lätt att springa och det blev ca 6,5 km på 39 minuter, vilket ger ett medeltempo på 6:03 min/km. Trots kylan kändes det bra hela vägen, men det var skönt att komma in i värmen och ta en varm kopp te efteråt.

Jag är verkligen helt fascinerad av månljuset. Jag älskar att kunna vara ute i mörkret utan att det är mörkt. Det är nog sådant man bara får uppleva här på landet, långt bortom all gatubelysning. Det var också helt tyst ute, förutom kattugglorna som hoade i kullen. Total känsla av frihet och lugn!

Nu är jag trött, så nu blir det duschen och sängen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar