Sidor

lördag 5 januari 2013

Löprunda i solskenet!

Idag har faktiskt solen skinit större delen av dagen och Selma och jag gav oss iväg på en löprunda på förmiddagen. Jag sprang banvallen upp till Åkulla, vilket är ganska slitigt då det går sakta uppför hela vägen. Första 7 kilometrarna innebär en stigning på närmare 100 m, så det känns allt lite trögt.

Idag var dock kroppen i mycket bättre form och trots uppförslutningen gick det ändå hyfsat lätt. Jag sprang förbi en jägare som stod och pekade med geväret mot mig ,vilket såhär i efterhand kändes lite obehagligt, han såg mig lång innan jag såg honom och man pekar inte med geväret mot folk!. Annars var vi ganska ensamma längs med vägen.

Efter 7 kilometer började det äntligen luta lite nedför igen och 8, 9, 10 och elfte kilometern gick i lite snabbare tempo. Då var det riktigt skönt att springa! Jag kände mig väldigt nöjd med rundan som tog 1 timme och 11 minuter och blev ca 11,5 km lång! Bra start på dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar