Sidor

tisdag 22 maj 2012

Värmen tar hårt!

Idag träffade jag Emma och Therese i Åkulla igen för att springa. Den här gången tog jag cykeln dit. Det kändes att jag cyklat igår, framför allt i sätesmusklerna. Men det gick bra upp för alla backar.

Vi valde att springa den blåa rundan idag och till en början gick det ganska bra. Men efter ett tag började det gå uppåt, uppåt och uppåt och till sist, efter ca 3 km fick vi avbryta då vi inte orkade mer i den tryckande 25-gradiga värmen. Helt klart krävs det mer träning i värme innan kroppen vänjer sig, så nu ska jag passa på i veckan då värmen förväntas fortsätta.

Det gick bra att cykla hem sen, skönt med den svalkande fartvinden! När jag kom hem gick Selma och jag och kollade så att hästarna hade vatten och sedan plockade vi lite liljekonvalj, DET är verkligen ett vårtecken! Eller kanske snarare ett försommartecken!

Totalt blev det idag 2 x 6 km cykling, tre km löpning och 1 km gång. Lite träning blev det iaf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar