Sidor

torsdag 17 maj 2012

Skön (?) inledning på helgen!

Idag började jag dagen med att springa en runda före frukost. Tanken var att det skulle bli ett snabb-distanspass, men det blev inte riktigt så. Jag började med att jogga lugnt i 10 minuter innan jag höjde farten till 5:30. Planen var att hålla detta i 2 km. Det funkade 1 km.

Jag kan skylla på att jag hade motvind och regn i ansiktet, men jag vet inte om det är hela sanningen. Om jag klarar att springa 5 km i det tempot på tävling borde det ju knappast vara några problem att orka 2 km, men det var det idag, helt enkelt.

Så att kalla detta för ett snabbpass vore ett skämt, det blev bara ett kort skit-pass. Jaja, det är bara till att kämpa vidare, nästa pass blir intervall. Hoppas att kroppen fattar att den ska springa FORT då!

Men nu är iaf dagens träningspass avklarat och jag kan i lugn och ro ägna mig åt målningen av mina boxar nu när det ändå regnar. Men först blir det en dusch och en god frukost!


1 kommentar:

  1. Intervaller är bra för att vänja sig vid högre fart. Ibland har man skitdagar av ingen anledning alls (mkt märkligt) jag kan känna mig i bra form men att springa fort kan vara helt omöjligt ibland. Lycka till! :)

    SvaraRadera