Sidor

fredag 18 maj 2012

Färdigt!

Nu blev boxarna färdigmålade! Jag måste säga att det har varit ganska smidigt att måla med roslagsmahognyn, frånsett att det luktar lite skarpt, men det får man räkna med. Det har varit lätt att blanda. Kostnaden är inte så fasligt stor och det gick åt precis 12 liter (4 liter av varje, tjära, terpentin och kokt linolja). Det var väldigt lättstruket och jag har inte haft några torkningsproblem, helt torrt dagen efter målning. Dessutom tycker jag att resultatet blev väldigt snyggt!

Det känns väldigt bra att ha sådana här "små-projekt" som inte tar flera månader utan kunna känna sig färdig med det i någorlunda vettig tid. Nu hoppas jag att knashästarna (framför allt Bosse) håller sig borta från att tugga på träet i fortsättningen.

Så nu kan jag ta tag i sadelkammaren med full kraft. Det känns bra. Det är så mycket enklare när man bara har ETT projekt på gång....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar