Sidor

lördag 19 maj 2012

Intervallpass!

Om dagen startade pissigt så har den ju bara blivit bättre. Jag tycker vi fått gjort mycket med sadelkammaren trots ont om tid. Och så fick jag ju springa också! Springa fort! Och den här gången fanns orken där!

Det blev ett intervallpass idag som jag började med att jogga lätt i 2 km. Jag lade också in lite löpskolning och koordinationslopp för att få in farten lite. Sedan sprang jag 3 serier med 4 x 40 sekunders intervaller med 40 sekunders joggvila mellan. Mellan serierna hade jag 80 minuters vila. Jag befann mig på Banvallen och det gick riktigt bra idag. 

De fyra första sprang jag i medvind och lätt nedförslut, medan jag tog de tre sista i andra serien i motvind och lätt uppförslut. Sedan körde jag de avslutande 4 intervallerna i medvinden. Det kändes mycket bra och jag orkade hela vägen utan problem. Jag kunde springa avslappnat och kunde dra på ganska ordentligt, tyckte jag.

Jag joggade lätt hemåt och sedan belönade jag mig själv med att gå upp för mördarbacken hem. Det var jag väl värd tyckte jag eftersom jag sprang sista intervallet i 3:37-tempo. Mycket bra för att vara jag!


1 kommentar:

  1. Grymt bra jobbat och grym fart!!!! Ooo jag vill också springa :P

    SvaraRadera