Sidor

söndag 27 maj 2012

Solat och cyklat

Idag sken solen från en klarblå himmel och jag har bara njutit! Fast på förmiddagen gjorde jag lite "straffarbete" i form av ogräsplockning i paddocken. Det är straffet för att man rider för lite. Ogräset växer ohämmat.

Någon ridning har det inte blivit på sistone, mest för att det är sådan oordning i stallet att det är lite knixigt att få in hästarna där. Men det kanske får bli lite ridning till veckan, suget finns där.

Efter att ha solat hela dan och avverkat över en timme i telefon med mor tog jag cykeln till svärmor i Läjet. Det blåste bra motvind, men på något sätt kände jag bara en lyckokänsla över att få röra på mig efter några dagars vila.

19.85 km enligt Garminklockan och det tog 57 minuter. Riktigt nöjd med den cylelturen då benen kändes väldigt fräsha. Ingen mjölksyra idag inte. Dock inte heller några uppförsbackar att tala om.

Det bästa av allt var den goda kalkonmiddagen som väntade när jag kom ur duschen! GOTT!

Nu är det dags att sova. En ny härlig
arbetsvecka väntar imorgon! GOD NATT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar