Sidor

söndag 13 maj 2012

Knasiga hästar!

Jag var borta hos hästarna för att kolla till dem, fylla på vatten (vilket inte behövdes då baljan var full, antagligen räcker vattnet i gräset till) och släppa upp dem på den övre delen av betet. När jag öppnat grinden och väntade mig en galopprusch upp mot hagen, ställde de sig att beta i godan ro...
Varför står man här och glor...?

...när man har hela denna gröna fina hage att beta i???
 Pelle slängde några misstänksamma ögonkast åt hagens håll, men vågade inte riktigt gå däråt. Istället tog modiga Bosse täten och till sist sprang de äntligen upp!

MAT!
Fast när jag gick tillbaka såg jag att de vände och började dra sig nedåt igen. Jag förstår mig inte på dessa hästar? De kanske inte var hungriga?

Nu kommer de att klara sig resten av sommaren med betet här, det hade nog fått plats ett par hästar till i hagen utan att gräset tar slut. Så är det någon som vill ha sommarbete, bara säg till!

1 kommentar:

  1. Kanske kan släppa upp min tvååring så att han får beta med andra stollar ett tag ?? MVH Lena

    SvaraRadera