Sidor

onsdag 30 maj 2012

Frustrerad!

Jag försökte mig alltså på att springa i måndags. Jag drog på mig ett par kompressionsstrumpor för att försöka hjälpa lite.

Till en början kändes allt bra, pigga ben och lätt kropp. Jag öppnade i ett ganska bra tempo (för att vara jag) i de första uppförsbackarna.

Men när jag sprungit ca två km började foten/benet kännas av. Ena stunden gjorde det ont i foten, sedan på smalbenet och därefter vid ena vadmuskelfästet. För varje steg jag tog gjorde det ont på olika ställen och jag började gå i förhoppning om att det skulle bli bättre.

Det blev inte bättre, bara sämre och jag insåg att det bara var till att vända hemåt igen, linkandes.

Hela vägen hem var en variation av smärta på ovan nämda ställen, varvat med inget ont alls. Så himla knepigt!

När jag kom hem blev det en Eeze och högläge. Inga svullnader någonstans och inte ömmar jag för tryck någonstans.

Det är som om någon bara vill jävlas med mig. Jag vill inget hellre än att springa, men det går bara inte. Just nu känns allt bara skit!

Det känns inte som att det är någon ide att gå till någon läkare med så diffusa symptom, vad gör de liksom? Inte ett jäkla skit, mer än möjligtvis skriver ut någon kass värktablett. Been there, done that!

Mer vila från löpningen och alternativ träning får det bli framöver. JAG SKA SNART KUNNA SPRINGA IGEN!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar