Sidor

torsdag 21 januari 2016

Vänta vänta vänta!

Den 28 december beställde jag ett par vinterridstövlar hos HorseMeUp. Efter att inte ha hört något mailade jag dem den 12:e januari och fick beskedet att de snart skulle komma in och de skulle skicka dem.

Efter att jag fortfarande inte hade hört något så mailade jag dem igen idag och då får jag plötsligt beskedet att de har fått besked från leverantören att de kommer in vecka 22. Inte så aktuellt med vinterridstövlar då (hoppas jag). Jag fick frågan ifall jag ville ha svarta stövlar istället för bruna och visst det är ju OK (med tanke på alternativet som är att vänta till vecka 22).

När jag undrade hur lång tid det tar innan jag får dem så fick jag i princip samma svar som i första mailet, dvs "vi får dem från leverantör och skickar dem inom 5-7 dagar.

Jaha. Det finns en viss risk för att vintern är slut här på Västkusten då, men man får väl hoppas att det blir lite mer vinter senare. Eller nästa säsong.

Jag är faktiskt lite irriterad på att de inte har informerat mig som kund om läget. Att jag ska behöva fråga. Inte någon vidare kundservice ifall man frågar mig! Om nu en kund har efterfrågat sin leverans en gång gör man väl allt för att ge besked så snart som möjligt?!

Jag fortsätter vänta och hoppas att nästa veckas väderprognos inte slår in!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar