Sidor

fredag 3 juli 2020

Skogsrunda med Pelle

Idag har jag varit ledig, så skönt! Jag började dagen med att måla klart stalldörren på utsidan. Andra strykningen med den svarta färgen. Det har ju varit så varmt sedan jag målade den första gången att det inte har gått att måla, men nu var det lite svalare. Dock torkade färgen väldigt snabbt pga det har blåst rätt bra idag.

När jag hade ätit frukost gick jag ut och hämtade hästarna i hagen. Pelle skulle få gå en skogsrunda idag. Det var ju ett tag sedan sist, men nu känns han såpass fräsch att jag tyckte det var dags.

Vi skrittade upp mot Linneskogen, tog oss förbi en läskig gård och sedan förbi den ännu läskigare golfbanan. Vi tog sedan vägen in mot Grimsjön där han inte gått tidigare. Där blev han väldigt pigg och framåt och galopperade upp i skogen där. Så himla fin!

Vi fortsatte sedan upp mot Bexells stenar och hem via Ryen. Det blev en rätt lång runda och det tog sin tid, men det var så kul att vara ute med honom i skogen igen. Han verkar faktiskt gilla det och han blir så pigg och fin!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar