Sidor

fredag 20 juli 2012

Stensared före frukost!

Idag blev det en skön löprunda med Selma före frukost. Trots att jag gick första kilometern lyckades jag få en medelfart på 6:44, vilket är väldigt bra för att vara jag. Kilometrarna gick dessutom snabbare och snabbare, första löpta kilometern gick på 6:18 och sista på 5:41. Förvisso var det mycket nedför sista kilometern, men det är ändå bra mycket snabbare än vad jag brukar springa, så det var riktigt kul.

Trots farten var det varken tungt eller jobbigt att springa, så jag har definitivt blivit snabbare. Att jag dessutom tappat några kilon gör säkert sitt till, det känns helt enkelt lättare att springa, hela kroppen känns lättare.

Benet känns också bra och snart blir det nog dags att dra igång intervall-träningen igen. Längtar verkligen efter att få springa snabbt!

1 kommentar: