Sidor

tisdag 31 juli 2012

Gekås-fynd!

Efter den här sommaren börjar jag inse att det är lika bra att införskaffa en rejäl regn-rock så att jag kan ge mig ut och rida även när vädret inte är det bästa. Jag kikade lite på Hööks och hittade en riktigt fin regnrock som verkade praktisk och bra.


Dock tyckte jag att den var lite väl dyr, med tanke på att Hööks grejer inte alltid är direkt toppklass när det gäller kvaliteten. Så var jag på Gekås igår för att inhandla lite grejer till sadelkammaren och då hittade jag den - en nästan exakt kopia av Hööks regnrock, fast till det något mildare priset 399:-!

Vad jag kan se av beskrivningen på Hööks hemsida så är det inga större skillnader på den jag har och den som finns på Hööks. Jag var ute och testade rocken innan när det regnade och vattendropparna bara pärlade sig på den, så den verkade bra iaf. Skulle den gå sönder kan jag ju köpa en till innan jag kommer upp i samma pris som den på Hööks...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar