Sidor

söndag 15 juli 2012

Hunnit med mycket idag!

Efter ridningen och lite lunch började vi att röja ut skräp från stallet och från logen. Släpet blev nästan fullt och jag tänkte ta med mig det till tippen på onsdag, när min semester börjar. Det var gött att få undan lite skräp. Även om vi har gjort flera rensningar så finns det ändå kvar att göra. Men man får ta lite åt gången.

Efter logen tog vi tag i sadelkammaren igen. Vi satte dit dörren och jag började isolera. Älsklingen tätade alla väggar upp mot taket så att det inte finns några hål. Nu är allt färdigisolerat och det är bara ytterväggarna kvar att sätta upp skivor på, sedan är alla väggar färdigbyggda. Riktigt kul!

Nu gäller det för mig att ta tag i skrapningen av taket så att det blir klart, samt putsning av det väggar som behöver putsas så att jag kan börja måla och sedan INREDA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar