Sidor

söndag 22 juli 2012

Gårdagen

Igår vaknade vi sent, då vi var hemma sent i fredags kväll (eller snarare lördag natt). Det blev lite bråttom då vi skulle ner till Tvååker och hämta gräsklipparen som varit på reparation samt köpa färg till sadelkammaren.

Därefter klippte Älsklingen gräset i Himle innan vi åkte hem och käkade lunch. Efter lunch började jag måla taket i sadelkammaren medan Älsklingen klippte gräset här hemma.

Det blev riktigt bra med målningen, jag gjorde klart hela taket i "läder-delen" av sadelkammaren och idag ska jag måla det en gång till innan jag ger mig på väggarna. Anledningen till att jag gör en del i taget är att jag vill ha in mina grejer så snabbt som möjligt i sadelkammaren och det kan jag också få när det är färdigmålat och jag fått hängt upp lite sadel- och tränshängare och andra krokar.

På kvällen tog vi en skogspromenade och jag plockade en del svamp och ungefär 10 blåbär :P. Men de blir goda att ha i gröten till frukost idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar