Sidor

söndag 15 juli 2012

Rodeo-känsla

Bosse fick idag komma ut på en uteritt. Han har varit lite loj på ridbanan så jag tyckte att det var dags för honom att komma ut lite och hitta lite naturlig framåtbjudning.

Det gick sådär. Blåsten gjorde honom lite mer på tårna och vi hade inte hunnit långt innan vi fick problem med en blinning, vilket ledde till att han fick ett spel och vägrade gå framåt. När jag försökte få honom att gå framåt blev han irriterad och for iväg upp i luften.

Jag hoppade av honom och gick med honom en stund innan jag satt upp igen. Han var väldigt spänd i skogen, men fick trava ganska ordentligt. Det hjälpte dock inte, utan det hela slutade med att jag gick med honom sista biten hem för att inte riskera några avfallningar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar