Sidor

fredag 19 juli 2019

Skymningsritt

Jag kom iväg lite senare än tänkt igår med hästarna, då ett mycket trevligt telefonsamtal kom emellan. Halv nio gav jag och Pelle oss iväg.

Han var rätt trög igår och ville knappt gå fram i skritten, men när vi kom till de vägar där vi brukar trava skulle han minsann trava, så energi har han ju på något sätt.

Det var varmt hela dagen igår och jag tyckte inte att det hade svalnat av så mycket när Pelle och jag var ute. Det blev dock bättre när jag kom ut med Bosse. 

Då hade solen precis gått ner och det var sådär tyst och vindstilla ute. Bosse traskade på bra, var rätt vaken. Tvekade lite på några ställen och ville inte gå åt det håll som jag ville, men var lättövertalad.

Tre rådjur på tre olika ställen fick vi se längs turen. Vi var ute i ca 35 minuter. När jag var klar efteråt och skulle gå ut med hästarna i hagen var det en sådan där ljus härlig sommarnatt ute. Jättehäftigt ljus. Inte riktigt mörkt. En fin kväll helt enkelt!

Pelle på tur

Bosse på tur

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar