Sidor

tisdag 16 juli 2019

Kvällsmotion av hästar

Efter frukost började det regna och jag passade på att göra ett välbehövligt röj i huset. Så skönt att få känna doften av rent hus! Jag åkte sedan ner till motell Björkäng där jag mötte upp syrran och mor så käkade vi lunch där. Efter det åkte jag några ärenden i Varberg innan jag styrde kosan hemåt och lade mig på altanen lagom till solen gick i moln...

Så jag gick ut och hämtade hästarna istället. Pelle fick komma ut först och han fick ta rundan runt Obbhult idag. Det blev en lugn runda, han var cool, tittade till på några enstaka saker men gjorde ingen grej av det. Dock kändes han rätt knackig när vi travade. Det kan bero på att vägen är rätt hård och takformad så det lutar rätt bra. Det var i alla fall mysigt att komma ut och det tyckte nog Pelle också.

Pelle på tur
Efter Pelle var det dags för Bosse. Han fick komma ut på en skogsrunda. En runda som jag nästan har glömt av, men det visade sig att den var helt perfekt för honom nu. Det är jämnt och fint underlag, Bosse tyckte att det var lite spännande och hade fin framåtbjudning och rundan tog strax under 40 minuter. Han gjorde ett jättehopp när en tistel stack till honom på bakdelen. Jag tänkte inte på att de är rätt stickiga nu, men efter det så höll vi oss undan tistlarna.

Bosse verkade nöjd och var himla snäll och go hela rundan.

Skogstur med Bosse


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar