Sidor

onsdag 24 juli 2019

03:43....

...ringde min klocka! Och jag snoozade. Den ringde igen. Jag snoozade igen. Och några gånger till innan jag faktiskt gick upp. Vad jag gjorde uppe så tidigt? Jo, idag har SMHI lovat 30 grader varmt och jag ville rida hästarna innan värmen kom och då är det upp tidigt som gäller.

Strax innan halv fem satt jag på Pelles rygg. Och då insåg jag att det helt klart var värt att gå upp ap-tidigt för att få uppleva denna vackra morgon!

Det var bara 13 grader innan solen gick upp och jag fick faktiskt ha en långärmad tröja på mig, men det var så skönt och friskt ute.

Pelle arla morgon
När solen tog sig upp över bergen blev det varmare, men fortfarande svalt. Pelle var rätt pigg och fin idag. Ja, ibland skrittar han otroligt segt, men på trav-vägarna skulle han minsann trava.

Fina dimmor framför oss

Långa skuggor!
Vi red på gärdsvägarna och där galopperade vi också, så härligt! Pelle var så lugn och hade nog glömt av att det finns "troll" på ett ställe där han alltid brukar tönta sig. Det blev en riktigt fin runda denna härliga morgon!

Fina Pelle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar