Sidor

lördag 6 juli 2019

Promenader med hästarna

Efter löpturen började det att regna ordentligt och inte förrän vid två-tiden avtog det och jag kunde gå ut till mina pållar. Jag började med Bosse idag. Först tunnade jag ut och klippte hans man och svans och sedan gjorde jag rent honom. Båda två hade passat på att rulla sig i leran nu när det regnade så de såg rätt skitiga ut!

Bosses avklippta man och svans!
Idag tog vi en runda genom skogen. Jag hann bara gå ca fem minuter med honom innan han gjorde första attacken mot mig. Så jäkla dryg!

I skogen gick det bra, men när vi kom ur den skulle han springa och hugga och mopsa sig. När vi kom ut på asfaltsvägen var det en flock kreatur som fick lite frispel och skulle springa efter oss. Precis när det kom en bil skulle Bosse springa ut på vägen och hålla på. När nästa bil kom skulle han ut i vägen igen. Suck och pust!

Sista biten hem gick bättre, då höll han sig lugn. Men nu vill jag upp på hans rygg! Det är så drygt med detta promenerande som han uppenbarligen inte tycker om...

Tugga på pisken....

Kan se glad ut också

Failkort

Mer fail
Även Pelle fick gå en runda idag. Lite terapi i skogen för honom också fick det bli. Pelle är i alla fall så snäll att gå med. Inga utfall eller stegringar eller annat. Han bara går som han ska. Snäll och fin!

Han blev lite upphetsad i skogen som han tycker är lite farlig fortfarande, men när vi var på väg ur skogen frustade han några gånger sådär förnöjt. Det blev en trevlig runda med honom och sedan fick de gå ut i hagen igen.

Den snälle promenadhästen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar