Sidor

onsdag 3 juli 2019

Skogspromenad

Nu har halva veckan redan gått igen! Jag var så trött när jag kom hem från jobbet. Det är svårt att komma i säng i rätt tid nu när det är så ljust ute. Jag slumrade faktiskt till på soffan en stund. Men det fanns en rastlöshet hos mig och jag bestämde mig för att gå en längre skogspromenad med hundarna.

Jag hade bara kommit några hundra meter när telefonen ringde och Magnus undrade om han fick följa med. Såklart fick han det, så jag väntade in honom och vi gick vidare tillsammans.

Det blev en härlig promenad vid Bexells stenar ner mot Valasjön och hem igen. Drygt två timmar var vi ute och traskade drygt 11 km. 282 höjdmeter plockade vi också ihop.

Vovvarna badade lite i sjön och de var så glada över att få komma ut i skogen och kolla läget. De lär nog sova gott i natt precis som vi.

Det var ju ett tag sedan jag rörde mig i de där skogarna, har faktiskt inte varit där sedan Bosse blev halt och jag saknar verkligen det. Det är så härligt med skogsluft!

Jag noterade att det blir väldigt mycket hasselnötter i år. Hasselbuskarna är helt fulla med nötter redan nu.

Hasselnötter på g

Vy i den härliga skogen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar