Sidor

onsdag 24 juli 2019

En dag i Småland

Igår for Magnus och jag till brorsan och hans familj i Småland. Min brorsdotter Hanna har ju skaffat ponny, så jag var ju nyfiken på vad detta var för någon.

Lyckligtvis har de en sällskapshäst till ponnyn så vi kunde rida en runda ihop. Så kul! Jag fick rida fjording och det har jag inte gjord på herrans många år! Så mysig häst!

Men hon testade lite och blev "rädd" för någonting i ett dike och vände. Jag vände tillbaka henne och vi passerade utan problem. Jättehärliga skogsvägar att rida på!

Dagens utsikt från fjordingryggen
När vi kom tillbaka red vi lite i paddocken och jag fick testa Chloe lite också. Jättemysig häst att rida. Men jag kände mig som en jätte på henne:). Det fanns ju ingenting att vila benen mot som jag är van vid:).

Här testar jag Chloe i paddocken

På väg ut på tur
Det var så mysigt och kul att rida ihop! Kul att dela detta intresse! Förhoppningsvis kommer Hanna snart hit också så då får vi väl skritta ut en runda här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar