Sidor

lördag 28 mars 2020

Våren är på g!

Efter ett par veckor med strålande solsken vaknade vi idag till molnigt väder. Det var fruset när jag gick ut till hästarna, men det tinade snabbt upp trots bristen på sol.

Direkt efter att jag hade ätit frukost gav jag mig på hagmockningen igen. Jag hade planerat att ta traktorn och lasta i skopan, men den ville inte starta så jag fick ta 6-hjulingen istället.

Min väst åkte av rätt snart och även mössan, det var för första gången denna säsong över tio grader. Dock blåste en kall nordanvind som tog bort en del av värmen, men det värmer att mocka skit helt klart!

När jag var tillbaka och tömde första gången var jag tvungen att ta av mig långkallingarna och stövlarna bytte jag ut mot jodphurs. Varmt och skönt!


Selma var givetvis med, hon låg mest i solen och njöt och så ville hon åka 6-hjuling. Så fin vovve!

Min fina arbetsledare!
Jag körde tre vändor, men har ändå en hel del kvar. Hoppas bli klar imorgon, jag är så trött på detta nu! Men imorgon försvinner ju en timme pga sommartidsomställning, så jag hoppas att jag ändå kommer upp i någorlunda tid. I morse vaknade jag ju vid halv sju...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar