Sidor

lördag 28 mars 2020

Pelle 24 år!

Idag är det en stor dag, Pelle fyller hela 24 år! Tänk att han är så gammal! Det är då inget som direkt märks på honom...

Jag hade förberett med morötter för att fira fölsedagshästen och det uppskattades verkligen! Såklart fick även Bosse lite morötter, det måste ju vara rättvist:)

Morötter på g

24-åringen
Han fick komma ut på en fin uteritt idag. Han var pigg, men ändå lugn och när vi travade på banvallen var han lite slö till en början, men sedan kom han igång.

Jag hade inga långkallingar under vinterridbyxorna och jag hade endast en långärmad tröja med flossad insida innanför västen och säkerhetsvästen.

Han är så otittig när jag rider ut honom och det är så skönt! Det enda han tittade på var ett isärsågat träd och sedan blev han lite uppspelt när vi red förbi en hage där en häst sprang runt som en galning. Då åkte svansen upp, han taktade och trumpetade. Men jag upplevde ändå inte att han blev sådär okontaktbar som han kunde bli förr. Så visst har han blivit äldre och klokare, men han har ju inga åldersrkämpor än så länge!

Älskar att sitta bakom dessa svarta öron!

Dagens runda
Han verkade nöjd när vi kom tillbaka hem. Jag borstade av honom, skrapade bort lite päls, tycker att båda hästarna fäller oväntat mycket, och lade märke till hur fantastiskt blank och fin han är, både i vinterpälsen och där sommarpälsen har börjat komma. Ett av alla tecken på att han mår bra och är fräsch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar