Sidor

onsdag 4 mars 2020

Längre löprunda

Efter ridturen bytte jag om och tog med mig de glada hundarna på en löptur. Jag hade bestämt mig för att springa lite längre än vad jag brukar efter måndagens fina pass. Så vi tog banvallen mot Tvååkersvägen, sedan sprang vi in vid Källäng, vidare grusvägen som passerar Torstorp och sedan tillbaka asfaltsvägen och banvallen hem.

Det kändes mycket bra att springa idag. Kroppen kändes lätt och fin. Det var lätt att springa i backar och hundarna skötte sig fint. Men när jag vid ett tillfälle skulle titta på klockan lyckades jag avsluta passet och fick dra igång ett nytt pass istället. Så jag hade ingen aning om hur långt jag hade sprungit. Det var ju ett tag sedan jag sprang den rundan men jag hade för mig att den var någonstans runt 8-9 km.

Så jag sprang på ovetandes om min distans och sprang faktiskt hela vägen hem, även den långa hemska backen på slutet. Så totalt blev det 8,86 km. Tyvärr verkar inte Garmin ha någon hopslagningsfunktion, så det får vara två pass helt enkelt.

Men jäklar vad det känns bra att ha sprungit såpass långt! Det var länge sedan sist! Och framför allt: inte ont någonstans!

Dagens rundor


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar