Sidor

onsdag 4 mars 2020

Ridtur bland drillande lärkor!

Idag tittade faktiskt solen fram på eftermiddagen och jag tog en uteritt med Pelle som har vilat sedan förra torsdagen pga kasst väder och dålig motivation från min sida.

Jag passade också på att spela in en video om honom som jag ska redigera här framöver. Tror att den blir bra också!

Pelle fick gå bort mot Kullagården, vidare ned för Mute backe och där hörde vi dem för första gången i år - lärkorna! Detta underbara läte som skvallrar om att våren är på väg! Det gav verkligen extra energi till mig.

Pelle hade också bra energi, han var såklart pigg och framåt. Han vet exakt var vi brukar trava och galoppera. Tyvärr har det regnat i natt och i förmiddags så det är väldigt blött ute och därför var inte underlaget det bästa där vi brukar trava. Så det blev lite mindre trav än tänkt.

Men när vi vände upp mot Hulegården tog Pelle tag i saker och ting och drog iväg i galopp. Jäklar vad han sprang! Jag hade hela hästen i handen och fick kämpa för att få ner honom i trav när vi skulle passera gården. Det är ju kul att han är så pigg, gammelhästen! Så det är bara till att åka med och se glad ut!

Jag längtar efter sommar och sådana här bilder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar